zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta Siedlce

Rada Miasta Siedlce Transmisje z obrad Rady

Video Player is loading.
Current Time 0:00
/
Duration 0:00
Loaded: 0%
Progress: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -0:00
 
1x

Sesja Rady w dniu czwartek, 28 listopada 2024

Czas publikacji: 132 dni 20 godzin temu
Długość nagrania: 05:14:05
Liczba odtworzeń: 415
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie Sesji Rady Miasta Siedlce - 28 listopada 2024

Wprowadzenie

Sesja Rady Miasta Siedlce rozpoczęła się od powitania obecnych gości, w tym zastępców prezydenta, przewodniczącego Rady Gminy, dyrektorów miejskich instytucji oraz przedstawicieli mediów i młodzieży z IV Liceum Ogólnokształcącego. Przewodniczący Rady, zwracając się do radnych, życzył owocnych obrad.

Punkt 1: Wnioski do porządku obrad

Nie zgłoszono żadnych wniosków do porządku obrad.

Punkt 2: Informacja o funkcjonowaniu opieki zdrowotnej w mieście

W tym punkcie radna Bożena Uziębło podziękowała byłej dyrektor SPZOZ, Małgorzacie Medak, za jej pracę, a nowej dyrektor, Monice Nowackiej, życzyła sukcesów. Radni i goście wyrazili wdzięczność dla wszystkich pracowników służby zdrowia za ich trud.

Punkt 3: Informacja o stanie bezrobocia w mieście

Radny Adam Tomczuk zapytał o definicje wieku przedprodukcyjnego, produkcyjnego i poprodukcyjnego. Dyrektor odpowiedział, że wiek przedprodukcyjny to osoby do 18 roku życia, produkcyjny to osoby od 18 do 60 lat, a poprodukcyjny to osoby po 60. Radni podkreślili, że bezrobocie w Siedlcach jest na niskim poziomie.

Punkt 4: Informacja o realizacji zadań oświatowych

Nie zgłoszono uwag do informacji o realizacji zadań oświatowych w mieście.

Punkt 5: Podjęcie uchwały w sprawie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Uchwała uzyskała pozytywne opinie komisji. Radna Jadwiga Skup podkreśliła potrzebę ograniczenia punktów sprzedaży alkoholu. Radny Grzegorz Staręga zaznaczył, że program powinien obejmować także inne zjawiska patologiczne. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Punkt 6: Podjęcie uchwały w sprawie zmiany statutu środowiskowego domu samopomocy

Punktem uchwały była zmiana siedziby. Radna Jadwiga Skup zapytała o możliwość zagospodarowania terenu wokół nowej siedziby. Uchwała została przyjęta.

Punkt 7: Podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi

Radna Marlena Puzia podziękowała organizacjom za ich wkład w życie miasta. Uchwała została przyjęta.

Punkt 8: Podjęcie uchwały w sprawie rehabilitacji osób niepełnosprawnych

Uchwała uzyskała pozytywną opinię komisji i została przyjęta.

Punkt 9: Informacja o wyznaczeniu podmiotów do prac społecznych

Radna Bożena Uziębło zapytała, dlaczego tylko dwie osoby z zakładu karnego mogą wykonywać prace społeczne. Dyrektor wyjaśnił, że to decyzja dyrektora zakładu karnego.

Punkt 10: Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za usługi przewozowe

Radny Andrzej Sitnik zapytał, czy zaproponowana kwota pokryje koszty. Prezes zapewnił, że tak. Uchwała została przyjęta.

Punkt 11: Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości

Uchwała uzyskała pozytywną opinię komisji i została przyjęta.

Punkt 12: Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy rondu

Radni jednogłośnie przyjęli uchwałę o nadaniu nazwy rondu u zbiegu ulic Wojskowej i Cmentarnej.

Punkt 13: Podjęcie uchwały w sprawie podatku od środków transportowych

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Punkt 14: Podjęcie uchwały w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej

Uchwała została przyjęta.

Punkt 15: Podjęcie uchwały w sprawie usuwania pojazdów z dróg

Uchwała została przyjęta.

Punkt 16: Informacja o analizie oświadczeń majątkowych radnych

Przewodniczący poinformował o wykazanych nieprawidłowościach w oświadczeniach majątkowych.

Punkt 17: Informacja o inwestycjach przedsiębiorstwa energetycznego

Pani Prezes przedstawiła szczegółową prezentację na temat budowy instalacji termicznego przekształcania odpadów. Radni zadawali pytania dotyczące kosztów i efektywności inwestycji.

Punkt 18: Podsumowanie i zakończenie sesji

Przewodniczący podziękował wszystkim za udział w sesji i zamknął obrady.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje